Odkrywcy

Wychowawca: mgr Dominika Myszkowska

godziny dostępności odbywają się:

wtorek godz. 12.45-13.45

https://drive.google.com/file/d/1Vd6EJXaTmBg4VThrrZk9SdAW9T2lwa8g/view?usp=drive_link

LINK DO FILMU Z NAGRANIEM PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ W WYKONANIU 3 LATKÓW.

KWIECIEŃ 2025

ZADANIA DYDAKTYCZNE

TEMATYKA TYGODNIA

Jem zdrowo (31.03-04.04)

  1. – Czy muszę to jeść?
  2. – Chodźmy coś zjeść!
  3. – Za słodkie, za tłuste
  4. – Talerz zdrowego żywienia
  5. – Kolorowe przekąski

Książka, moja przyjaciółka (07-11.04)

  1. – Co lubisz czytać?
  2. – Jak powstaje książka
  3. – Nasze księgozbiory
  4. – Eksperymenty z papierem
  5. – Pomysł na książkę

Z kurnika do koszyka (14-23.04)

  1. – Czego symbolem jest jajko?
  2. – Wielkanocne tradycje
  3. – Praca rolnika
  4. – Zwierzęta w zagrodzie
  5. – Ptaki na wsi

Odpowiedzialni za planetę (24-30.04)

  1. – Jak dbać o planetę?
  2. – Sadzimy drzewa
  3. – Segregujemy odpady
  4. – Oszczędzajmy wodę i energię
  5. – Nie wyrzucaj, wykorzystaj!

Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne

  • zapoznanie z nazwami sztućców w języku angielskim, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci, skupienia, umiejętności manualnych oraz kreatywności, kształtowanie umiejętności odpowiedniego za chowania się przy stole
  • zapoznanie z nazwami lokali gastronomicznych, utrwalenie nazw produktów spożywczych, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
  • zapoznanie ze skutkami spożywania słodyczy, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania, przeliczania, rozwijanie orientacji w przestrzeni, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • poznanie nowych słów w języku angielskim, utrwalenie pojęć „owoc krajowy”, „owoc egzotyczny”, doskonalenie umiejętności matematycznych i klasyfikowania przedmiotów, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
  • poznanie różnicy pomiędzy winogronem a rodzynką, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie precyzji rąk, rozwijanie umiejętności społecznych podczas wspólnego przygotowania posiłku, stwarzanie przestrzeni do czerpania radości ze wspólnych działań
  • rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą, wyzwalanie emocji w kontakcie ze światem książek, okazywanie szacunku wobec emocji i wyborów innych osób
  • zapoznanie z etapami powstawania książki i nazwami zawodów z branży wydawniczej (pisarz, ilustrator, redaktor, drukarz), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów, kształtowanie szacunku wobec pracy drugiego człowieka
  • utrwalanie znajomości pojęć „duża”, „średnia”, „mała” i „najwyższa”, „wyższa”, „niższa”, „najniższa”, doskonalenie umiejętności porównywania i opisywania książek, wzbudzanie zainteresowania książkami
  • poznawanie etapów tworzenia papieru, zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z wodą i papierem, uwrażliwianie na poszanowanie wyrobów z papieru
  • zapoznanie z różnymi formami książek (książki papierowe, sensoryczne, e-booki, audiobooki), rozwijanie inwencji ruchowej i orientacji w przestrzeni, wzmacnianie poczucia przynależności do grupy przez tworzenie wspólnej książki
  • poznanie pojęcia „symbol życia”, utrwalenie wiadomości na temat zwierząt wykluwających się z jajek, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności współpracy
  • zapoznanie ze zwyczajem przygotowywania koszyczka wielkanocnego i symboliką potraw świątecznych, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • poznanie nazw budynków mieszkalnych wiejskich zwierząt i obowiązków związanych z pracą na wsi, doskonalenie umiejętności kodowania i rozpoznawania figur geometrycznych, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta oraz samodzielności
  • poszerzenie wiadomości na temat wiejskich zwierząt, rozwijanie rozumowania w zakresie stałości objętości, rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
  • utrwalenie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie ekspresji twórczej podczas zabaw muzycznych i plastycznych, stwarzanie przestrzeni do czerpania radości z czasu spędzonego z rówieśnikami
  • poznanie znaczenia segregacji śmieci, kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie poczucia odpowiedzialności i sprawstwa
  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, tworzenie możliwości rozwijania słownika czynnego i biernego, kształtowanie postawy otwartej na zdobywanie nowych wiadomości
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi, wzmacnianie poczucia pewności siebie
  • zwrócenie uwagi na konieczność oszczędzania wody, kształtowanie postawy proekologicznej, uwrażliwianie na potrzeby świata przyrody
  • budzenie zainteresowania możliwością wykorzystania surowców wtórnych w zabawie, rozwijanie poczucia rytmu, wzmacnianie poczucia sprawstwa

Kąciki tematyczne: wiosenny, ekologiczny, wielkanocny

Ważne wydarzenia:

  • 04 Dzień Świadomości Autyzmu
  • 04 Dzień Książki
  • 04 Przegląd piosenko wiosenno- wielkanocnej
  • 04 Dzień Ziemi

Kąciki tematyczne:

  • W ogrodzie
  • Wielkanoc
  • Książki

PIOSENKI

WIERSZ

„Już w powietrzu wiosnę słyszę”, Julian Tuwim

Już w po­wie­trzu wio­snę sły­szę…
Czy ty też?
Ser­ce pa­trzy w me za­ci­sze…
Czy ty wiesz?

Świat wio­śnie­je, w słoń­cu cały,
W świ­tach zórz…
Wró­ble się roz­świer­go­ta­ły:
„Cóż, czy już?”

Wio­sna… Kwia­ty mam i słoń­ce…
Czy ty też?
A w oczach mam łzy go­rą­ce…
Czy ty wiesz?

GALERIA

Marzec 2025

ZADANIA DYDAKTYCZNE

Tematyka zajęć:

Cztery żywioły (03-07.03)

  1. Jak się zachować podczas burzy?
  2. Woda
  3. Ziemia
  4. Ogień
  5. Powietrze

W teatrze i kinie (10-14.03)

  1. Czym się różni wstyd od tremy?
  2. Przyjdź na czas
  3. Na widowni
  4. Zwierzęcy aktorzy
  5. Sztuka kinowo teatralna

Marcowa pogoda (17-21.03)

  1. Po co mi czapka?
  2. W marcu jak w garncu
  3. Ubrania na każdą pogodę
  4. Przedwiośnie
  5. Dzisiaj słońce, jutro deszcz

W wiosennym ogrodzie (24-28.03)

  1. Chcesz zobaczyć mój ogródek?
  2. Cebule i cebulki
  3. Na rabatkach
  4. Zakładamy wiosenne uprawę
  5. Kwiatki, bratki, tulipany

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)

  • utrwalenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, poszerzanie słownictwa, rozwijanie aparatu mowy, doskonalenie umiejętności pracy w grupie, rozwijanie świadomości, że zwierzęta mają zdolność odczuwania
  • wzbogacenie wiedzy na temat wody, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie aparatu mowy oraz postawy badacza
  • zapoznanie z darami ziemi, rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, liczenia oraz dodawania, rozwijanie aparatu mowy, kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem
  • wzbogacenie wiedzy na temat żywiołu ognia, rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości przedmiotów, kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej, rozwijanie postawy ostrożności w kontakcie z ogniem
  • wzbogacenie wiedzy na temat powietrza, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, logicznego myślenia oraz kodowania, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką
  • zapoznanie z pojęciem trema, rozwijanie umiejętności teatralnych oraz ekspresji twórczej ruchowej i konstrukcyjnej, kształtowanie kulturalnego zachowania w miejscach publicznych, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji
  • wzbogacenie wiedzy na temat rekwizytów wykorzystywanych w teatrze, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, klasyfikowania przedmiotów ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
  • poznanie prostokąta oraz jego własności, utrwalenie nazw figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności pracy w grupie i czekania na swoją kolej
  • wzbogacenie wiedzy na temat psów, utrwalenie pojęcia zwierzęta rodzime i egzotyczne, rozwijania umiejętności przeliczania, doskonalenie znajomości figur geometrycznych i kolorów, rozwijanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt
  • poznanie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie ekspresji muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych, czerpanie radości z obcowania ze sztuką, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • nabywanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, utrwalanie nazw części garderoby, poszerzanie słownictwa, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, rozumienie konieczności dostosowania ubioru do pogody
  • zapoznanie z przysłowiem: W marcu jak w garncu, rozwijanie świadomości występowania różnych zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, poszerzanie słownictwa, rozwijanie postawy badacza
  • utrwalanie nazw części ciała, utrwalenie umiejętności klasyfikowania odzieży ze względu na warunki atmosferyczne, rozwijanie umiejętności przeliczania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
  • wzbogacenie wiedzy na temat oznak wiosny, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt i roślin, kształtowanie samodzielności podczas pracy i zabawy
  • rozwijanie ekspresji muzycznej, doskonalenie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności stosowania się do zasad w zabawie i pracy
  • poszerzanie wiedzy na temat roślin ogrodowych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i odróżniania warzyw od owoców, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • poszerzanie wiedzy na cebulek jadalnych i kwiatowych, doskonalenie umiejętności klasyfikacyjnych, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, doskonalenie umiejętności współpracy
  • utrwalanie wiadomości na temat budowy roślin, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie położenia przedmiotów w przestrzeni oraz przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności stosowania się do zasad i czekania na swoją kolej
  • wzbogacenie wiedzy na temat uprawy i hodowli roślin, rozwijanie logicznego myślenia, skupienia i koncentracji oraz postawy czerpania radości w kontakcie z naturą
  • rozwijanie zmysłów, ekspresji muzycznej oraz plastycznej, doskonalenie poczucia rytmu, kształtowanie samodzielności podczas zabawy i pracy

 

Dni dodatkowe wynikające z kalendarza imprez i uroczystości:

  • Dzień Kobiet – 7.03
  • Europejski tydzień logopedii – 10-14.03
  • Światowy Dzień Zespołu Downa (dzień kolorowych skarpetek) – 21.03
  • Pierwszy Dzień Wiosny – 21.03

Kąciki tematyczne:

  • kącik Wiosna
  • kącik Żywioły

PIOSENKI

WIERSZ

„Już w powietrzu wiosnę słyszę”, Julian Tuwim

Już w po­wie­trzu wio­snę sły­szę…
Czy ty też?
Ser­ce pa­trzy w me za­ci­sze…
Czy ty wiesz?

Świat wio­śnie­je, w słoń­cu cały,
W świ­tach zórz…
Wró­ble się roz­świer­go­ta­ły:
„Cóż, czy już?”

Wio­sna… Kwia­ty mam i słoń­ce…
Czy ty też?
A w oczach mam łzy go­rą­ce…
Czy ty wiesz?

GALERIA

Luty2025

ZADANIA DYDAKTYCZNE

Tematyka zajęć:

Bale w karnawale (03-07.02)

  1. Co jest potrzebne do dobrej zabawy?
  2. Balony, brokat i blask
  3. Kolory i rytmy
  4. Przepis na babeczki
  5. Maski, opaski, korony

Każdy potrzebuje miłości (10-14.02)

  1. Kogo kocham, kogo lubię?
  2. Serce na dłoni
  3. W rytmie serca
  4. Miłość w świecie przyrody
  5. Moja walentynka

Zwierzęta egzotyczne (17-21.02)

  1. Straszne czy zachwycające?
  2. Papuga, panda, pantera…
  3. Rekordziści wśród zwierząt
  4. W wodzie, na lądzie, w powietrzu…
  5. Nasze zoo

Razem możemy więcej! (24-28.02)

  1. Dołączysz do nas?
  2. Jak dorosnę, zostanę…
  3. Wzorowa współpraca
  4. Zwierzęta też współpracują
  5. Nasze konstrukcje

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)

  • poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych, kształtowanie świadomości schematu ciała, stwarzanie okazji do doświadczania przyjemności i radości ze wspólnej zabawy, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
  • poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, stwarzanie okazji do wyzwalania radości i zadowolenia z pokonania trudności
  • utrwalenie znajomości zasad savoir-vivre podczas posiłków, rozwijanie zainteresowań kulinarnych doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie potraw i ich składników, uświadomienie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu
  • wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów, rozwijanie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie ekspresji ruchowej przez zabawy taneczne przy muzyce
  • rozpoznawanie uczucia miłości, kształtowanie poczucia bycia kochanym, zachęcanie do wyrażania uczuć
  • poznanie znaczenia wyrażenia: „mieć wielkie serce”, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na pełnymi zdaniami, stwarzanie okazji do okazywania sobie sympatii
  • rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie pojęcia rytmu, wspólne przeżywanie i doświadczanie sprzyjające integracji
  • poszerzanie wiedzy na temat par w świecie zwierząt, zapoznanie z kolorami podstawowymi i pochodnymi, kształtowanie zaciekawienia przyrodą, kształtowanie poczucia otwartości na zdobywanie nowych wiadomości ze świata przyrody
  • zapoznanie ze specyfiką walentynek, rozwijanie zdolności manualnych, stwarzanie okazji do odczuwania przyjemności i satysfakcji z własnoręcznie wykonanej pracy
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania zwierząt na egzotyczne i rodzime, kształtowanie bezpiecznej postawy wobec zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania, naśladowania i określania emocji
  • poszerzenie wiedzy na temat żyraf, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych
  • poszerzenie wiedzy na temat lwów, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości oraz przeliczania, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy
  • poszerzenie wiedzy na temat niedźwiedzia polarnego oraz środowisk, w którym żyją różne zwierzęta, rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności klasyfikacyjnych, kształtowanie umiejętności współpracy
  • poszerzenie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności manualnych oraz motoryki małej, kształtowanie samodzielności oraz umiejętności kontrolowania emocji
  • utrwalanie znajomości nazw zabaw i aktywności dzieci, rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie zabaw i aktywności, w których nie może brać udziału tylko jedna osoba, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
  • zapoznanie z piosenką tematyczną, wzbogacanie słownictwa o nazwy różnych zawodów i rozwijanie umiejętności wypowiadania się na ich temat, zachęcanie do dokonywania wyborów zawodów według aktualnych zainteresowań i chęci dzieci
  • rozwijanie umiejętności odwzorowywania układu figur, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i doskonalenie logicznego myślenia, wspieranie umiejętności współpracy w grupie
  • poznawanie konstrukcji wzniesionych przez owady i pająki, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, wzmacnianie zainteresowania światem zwierząt
  • zapoznanie z nazwami budynków, w których pracują policjant, lekarz i strażak, doskonalenie sprawności manualnej, kształtowanie cierpliwości i wytrwałości podczas wykonywania prac

Dni dodatkowe wynikające z kalendarza imprez i uroczystości:

  • Dzień Bezpiecznego Internetu 07.02
  • Wycieczka Przedszkolna na spektakl Doktor Dollitel 12.02
  • Uroczystość Dnia Babci i Dziadka w grupie Odkrywców 13.02
  • Walentynki 14.02
  • Dzień Gier Planszowych 21.02
  • Dzień Dinozaura 26.02

Kąciki tematyczne:

  • kącik walentynkowy
  • kącik zwierzęta egzotyczne

PIOSENKI

WIERSZ

Jan Brzechwa – „Tydzień”

Tydzień dzieci miał siedmioro:
„Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”

Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:
„Chodźmy sitkiem czerpać wodę.”

Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:
„Toż dopiero jest robota!”

Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:
„No a gdzie jest poniedziałek?”

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej…

GALERIA

Styczeń 2025

ZADANIA DYDAKTYCZNE

Tydzień XVII. Nowy rok (2-7.01.2025)

  1. Jakie masz plany na jutro / Dzień i noc
  2. Tydzień po tygodniu / Pory roku
  3. Płynie czas

Tydzień XVIII. Świat się zmienia (8-13.01.2025)

  1. Jak to działa / Roboty wokół nas
  2. Kodujemy
  3. Konie mechaniczne
  4. Nasze wynalazki

Tydzień XIX. Babcia i dziadek (14-17.01.2025)

  1. Jak okazać szacunek innym ludziom?
  2. Wszystko o moich dziadkach
  3. Dawne zabawy/ Eksperymenty w kuchni
  4. Upominki dla babci i dziadka

Kąciki tematyczne:

  • Nowy Rok / Czas
  • Wynalazki
  • Dzień babci i dziadka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

 

  • wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań, dostrzeganie korzyści płynących z właściwej organizacji czasu, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, poznanie nazw dni tygodnia, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
  • dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, wdrażanie do słuchania utworów literackich, nazywanie czynności wykonywanych nocą i podczas dnia
  • utrwalenie charakterystycznych cech pór roku, dostrzeżenie regularności i następstw pór roku, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, ekspresji w różnych formach aktywności
  • dostrzeganie regularności i następstwa pór roku, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie sprawności manualnej, tworzenie okazji do swobodnych wypowiedzi dzieci
  • rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych, kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływu na życie ludzi, rozwijanie ciekawości poznawczej, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z telewizji
  • rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych oraz robotów, poznawanie znaczenia pojęcia: prąd elektryczny i jego źródła, zrozumienie działania prostych urządzeń elektrycznych, poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonania trudności
  • poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach, poszerzenie wiedzy na temat pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływie na życie ludzi, ćwiczenie percepcji wzrokowej, rozwijanie ciekawości poznawczej
  • wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, nabywanie śmiałości w wypowiadaniu się na temat prac swoich i innych
  • kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, próby rytmizacji z wykorzystanie prostych instrumentów muzycznych
  • kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw, poznanie pojęcia portret, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, ustalanie liczebności zbiorów
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
  • wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania

Dni dodatkowe w STYCZNIU:

  • Dzień babci i dziadka
  • Ferie zimowe

PIOSENKI

WIERSZ

Jan Brzechwa – „Tydzień”

Tydzień dzieci miał siedmioro:
„Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”

Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:
„Chodźmy sitkiem czerpać wodę.”

Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:
„Toż dopiero jest robota!”

Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:
„No a gdzie jest poniedziałek?”

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej…

GALERIA

GRUDZIEŃ 2024

ZADANIA DYDAKTYCZNE

Tydzień XIII. Czyńmy dobro (2-6.12.2024)

  1. Jak mogę ci pomóc? (bezinteresowne pomaganie)
  2. Dary od serca
  3. Paczki i paczuszki
  4. W krainie Świętego Mikołaja
  5. Mikołajki

Tydzień XV. Święta za pasem (9-13.12.2024)

  1. Co to jest tradycja? (szacunek do tradycji)
  2. Życzę ci…
  3. Przy świątecznym stole
  4. Choinka, choineczka
  5. Ozdoby świąteczne

Tydzień XVI. Zimowe zabawy (16-20.12.2024)

  1. A jeśli mi się uda? (systematyczność)
  2. Sport to zdrowie
  3. Trzy dwa jeden start
  4. Śnieg i lód
  5. Mroźna sztuka

 

  • nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozwijanie umiejętności rozumienia zasad i reguł różnych gier i zabaw, wspieranie empatii i zrozumienia potrzeb innych dzieci
  • nabywanie umiejętności określania swoich pragnień, budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia, promowanie kultury wzajemnego szacunku i pomagania innym
  • używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy, stymulowanie aktywności fizycznej, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi, rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy technicznej
  • zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi śniegu, rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
  • zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym, rozwijanie kreatywności, wyobraźni i ekspresji ruchowej, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • rozwijanie umiejętności obserwacji i eksploracji otoczenia, zapoznanie się z tradycjami świątecznymi, nauka współpracy z innymi dziećmi, kształtowanie zdrowych wzorców społecznych
  • rozwijanie umiejętności formułowania życzeń, ćwiczenie umiejętności skupienia uwagi, kreowanie współpracy w grupie przedszkolnej
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania liczb i ich związków z ilością potraw na świątecznym stole, kształtowanie umiejętności liczenia i porządkowania, kształtowanie pozytywnego podejścia do liczenia poprzez zabawę
  • zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami drzew iglastych, rozwijanie zainteresowania przyrodą, kształtowanie szacunku do przyrody
  • rozpoznawanie różnych typów ozdób świątecznych, kształtowanie zdolności manualnych, utrwalenie poznanej piosenki zimowej, kształtowanie kreatywności
  • kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
  • zachęcenie do aktywności fizycznej bez względu na porę roku, poznanie nazw ubrań zimowych, rozwijanie umiejętności dostosowanie ubioru do pogody, wdrażanie do samodzielnego ubierania się przed wyjściem na dwór
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznawanie właściwości śniegu i opisywanie ich za pomocą przymiotników, wyrażanie emocji w zabawach muzyczno-ruchowych
  • doskonalenie techniki malowania farbami akwarelowymi, uwrażliwienie na piękno zimowego krajobrazu, poznanie życia ludzi zamieszkujących w kręgu polarnym, nauka współpracy w zespole

Kąciki tematyczne:

  • Święta Bożego Narodzenia
  • Zima

Dni dodatkowe:

– 6.12. Mikołajki

– 11.12. Kolędowanie z rodzicami (z podziałem na grupy)

– 20.12 – Obchodzimy Pierwszy dzień Zimy tego dnia dominuje kolor jasny niebieski/błękitny i biały (astronomiczna 21.12, kalendarzowa 22.12)

– 23-31.12 – Przerwa świąteczna – Dni dyżuru świątecznego zgodnie z deklaracją rodziców w przedszkolu odbywają się zajęcia opiekuńczo wychowawcze.

PIOSENKI

WIERSZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GALERIA

LISTOPAD 2024

ZADANIA DYDAKTYCZNE

Tydzień X. Mała i duża ojczyzna Tematy (4-8.11.2024):

  1. Co to znaczy kochać ojczyznę? (miłość do ojczyzny)
  2. Nasz dom
  3. W mieście
  4. Na wsi
  5. Biało-czerwoni!

Tydzień XI. Ja i moje ciało. Tematy (11-15.11.2024):

  1. Czy każdy lubi przytulanie? (poczucie komfortu)
  2. Części ciała
  3. W lustrzanym odbiciu
  4. Zmysły
  5. Jestem wyjątkowy

Tydzień XII. Przygotowania do zimy. Tematy (18-22.11.2024)

  1. Czy to już czas na odpoczynek (potrzeba odpoczynku)
  2. Las i jego mieszkańcy
  3. Zapasy na zimę
  4. Futra, dzioby i kopyta
  5. Zwierzęcy pokaz mody

Tydzień XIII. Odczytaj wiadomość. Tematy (25-29.11.2024):

  1. Co oznacza twoja mina (komunikacja niewerbalna)
  2. Listy, maile i SMS-y
  3. Poproszę znaczek
  4. Zwierzęta też mówią
  5. Kolorowe koperty

KĄCIKI TEMATYCZNE:

  • Polska moja ojczyzna – Święto Niepodległości
  • Zmysły – moje ciało
  • Praca Listonosza

Dni Świąt Nietypowych w miesiącu Listopad:

  • 6.11. – Dzień Postaci z Bajek
  • 8.11. – Obchody Święta Niepodległości (11.11 – dzień wolny od zajęć dydaktycznych)
  • 15.11 – Przegląd piosenki Jesiennej
  • 20.11 – V rocznica Nadania imienia przedszkolu oraz Święto Praw Dziecka
  • 24.11 – Dzień Pluszowego Misia
  • 29.11 – Sensoryczny Biwak Andrzejkowy

PIOSENKI

WIERSZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GALERIA

Październik
2024

ZADANIA DYDAKTYCZNE

Tydzień I. Zwierzęta jesienią (30.09-04.10) Tematy:

  1. Jak się zachować w parku i w lesie?
  2. W jesiennym albumie.
  3. Ile tu zwierząt?
  4. Co tam szura, co tam stuka…
  5. Dzień zwierząt.

 

Tydzień II. Pogoda w kratkę (07.10-11.10) Tematy:

  1. Jakie są sposoby na nudę?
  2. Zabawy z mamą.
  3. Gry planszowe.
  4. Kalendarz pogody.
  5. Wycinanki, wyklejanki.

 

Tydzień III. Zdrowie na talerzu (14.10-18.10) Tematy:

  1. – Dlaczego ci smutno?
  2. – Tata w akcji.
  3. – W warzywniaku.
  4. – Na grządce.
  5. – Witaminowe przyjęcie.

 

Tydzień IV. Bajkostwory i potwory (21.10-25.10) Tematy:

  1. – Gdzie mieszka strach?
  2. – Elfy, smoki, wróżki.
  3. – Cztery nogi i dwa rogi.
  4. – Konie, jednorożce i pegazy.
  5. – Potworrrrna sztuka.

 

Tydzień V. Album rodzinny (28.10-01.11) Tematy:

  1. – Za kim tęsknię, kogo wspominam?
  2. – Domowe ognisko.
  3. – Ja i moi bliscy.
  4. – Drzewo genealogiczne.
  5. – Zdjęcia mojej rodziny.

 

 

Ważne wydarzenia:

– DEN

– Pasowanie na Przedszkolaka

– wycieczka do Bajkowego Lasu

– konkursy jesienny oraz konkurs na portret pracownika przedszkola

 

Kąciki:

– uzupełnianie kącika jesiennego i kalendarz pogody

– kącik zdrowotny

– kącik rodzinny

PIOSENKI

WIERSZ

                                                                                                       Hopsasa, oto ja. Rączki dwie, nóżki dwie,
                                                                                                                        hopsasa każdy wie.
                                                                                                      Głowa dwoje uszu ma, oczy, broda, usta, nos.
                                                                                                                       No i włosów cała moc.
                                                                                                                           Hopsasa oto ja.

GALERIA

WRZESIEŃ
2024

ZADANIA DYDAKTYCZNE

Tematyka tygodniowa:

Tydzień I. Witamy po wakacjach! (2-6.09)

  1. Cieszysz się czy niepokoisz
  2. W naszej grupie
  3. Moje rzeczy, nasze rzeczy
  4. Kącik przyrodniczy
  5. Dobry początek

Tydzień II. Wokół nas (9-13.09)

  1. Czy znasz już kodeks naszej grupy
  2. Poznajemy otoczenie i pracowników
  3. Nasze zabawki
  4. W łazience
  5. Kropy, kropki i kropeczki

Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki

  1. Co lubimy robić?
  2. Kto mi powie, co mam w głowie…
  3. Nasze kolekcje
  4. Nasi pupile
  5. Dzieciaki na medal

Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy

  1. Czy to już jesień?
  2. Owocowy zawrót głowy
  3. Bezpieczny spacer
  4. Widzę czuję i smakuję
  5. Jesień w sztuce

Kąciki tematyczne: 

  1. Witamy w przedszkolu.
  2. Kodeks naszej grupy.
  3. Zasady bezpieczeństwa.

Ważne dni:

  1. 16.09.- Dzień Kropki
  2. 20.09 – Dzień Przedszkolaka z Królem Maciusiem I
  3. 29.09.- Dzień Chłopaka

PIOSENKI

WIERSZ

                                                                                                       Hopsasa, oto ja. Rączki dwie, nóżki dwie,
                                                                                                                        hopsasa każdy wie.
                                                                                                      Głowa dwoje uszu ma, oczy, broda, usta, nos.
                                                                                                                       No i włosów cała moc.
                                                                                                                           Hopsasa oto ja.

GALERIA

Modal Header Content
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipis elit, sed do eiusmod tempor incidid ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitati ulla laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in repre in voluptate velit esse cillum dolore eu.