
Wychowawca: mgr Dominika Myszkowska
godziny dostępności odbywają się:
wtorek godz. 12.45-13.45
https://drive.google.com/file/d/1Vd6EJXaTmBg4VThrrZk9SdAW9T2lwa8g/view?usp=drive_link
LINK DO FILMU Z NAGRANIEM PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ W WYKONANIU 3 LATKÓW.
KWIECIEŃ 2025
ZADANIA DYDAKTYCZNE
TEMATYKA TYGODNIA
Jem zdrowo (31.03-04.04)
- – Czy muszę to jeść?
- – Chodźmy coś zjeść!
- – Za słodkie, za tłuste
- – Talerz zdrowego żywienia
- – Kolorowe przekąski
Książka, moja przyjaciółka (07-11.04)
- – Co lubisz czytać?
- – Jak powstaje książka
- – Nasze księgozbiory
- – Eksperymenty z papierem
- – Pomysł na książkę
Z kurnika do koszyka (14-23.04)
- – Czego symbolem jest jajko?
- – Wielkanocne tradycje
- – Praca rolnika
- – Zwierzęta w zagrodzie
- – Ptaki na wsi
Odpowiedzialni za planetę (24-30.04)
- – Jak dbać o planetę?
- – Sadzimy drzewa
- – Segregujemy odpady
- – Oszczędzajmy wodę i energię
- – Nie wyrzucaj, wykorzystaj!
Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne
- zapoznanie z nazwami sztućców w języku angielskim, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci, skupienia, umiejętności manualnych oraz kreatywności, kształtowanie umiejętności odpowiedniego za chowania się przy stole
- zapoznanie z nazwami lokali gastronomicznych, utrwalenie nazw produktów spożywczych, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
- zapoznanie ze skutkami spożywania słodyczy, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania, przeliczania, rozwijanie orientacji w przestrzeni, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
- poznanie nowych słów w języku angielskim, utrwalenie pojęć „owoc krajowy”, „owoc egzotyczny”, doskonalenie umiejętności matematycznych i klasyfikowania przedmiotów, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
- poznanie różnicy pomiędzy winogronem a rodzynką, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie precyzji rąk, rozwijanie umiejętności społecznych podczas wspólnego przygotowania posiłku, stwarzanie przestrzeni do czerpania radości ze wspólnych działań
- rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą, wyzwalanie emocji w kontakcie ze światem książek, okazywanie szacunku wobec emocji i wyborów innych osób
- zapoznanie z etapami powstawania książki i nazwami zawodów z branży wydawniczej (pisarz, ilustrator, redaktor, drukarz), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów, kształtowanie szacunku wobec pracy drugiego człowieka
- utrwalanie znajomości pojęć „duża”, „średnia”, „mała” i „najwyższa”, „wyższa”, „niższa”, „najniższa”, doskonalenie umiejętności porównywania i opisywania książek, wzbudzanie zainteresowania książkami
- poznawanie etapów tworzenia papieru, zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z wodą i papierem, uwrażliwianie na poszanowanie wyrobów z papieru
- zapoznanie z różnymi formami książek (książki papierowe, sensoryczne, e-booki, audiobooki), rozwijanie inwencji ruchowej i orientacji w przestrzeni, wzmacnianie poczucia przynależności do grupy przez tworzenie wspólnej książki
- poznanie pojęcia „symbol życia”, utrwalenie wiadomości na temat zwierząt wykluwających się z jajek, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności współpracy
- zapoznanie ze zwyczajem przygotowywania koszyczka wielkanocnego i symboliką potraw świątecznych, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- poznanie nazw budynków mieszkalnych wiejskich zwierząt i obowiązków związanych z pracą na wsi, doskonalenie umiejętności kodowania i rozpoznawania figur geometrycznych, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta oraz samodzielności
- poszerzenie wiadomości na temat wiejskich zwierząt, rozwijanie rozumowania w zakresie stałości objętości, rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
- utrwalenie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie ekspresji twórczej podczas zabaw muzycznych i plastycznych, stwarzanie przestrzeni do czerpania radości z czasu spędzonego z rówieśnikami
- poznanie znaczenia segregacji śmieci, kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie poczucia odpowiedzialności i sprawstwa
- zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, tworzenie możliwości rozwijania słownika czynnego i biernego, kształtowanie postawy otwartej na zdobywanie nowych wiadomości
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi, wzmacnianie poczucia pewności siebie
- zwrócenie uwagi na konieczność oszczędzania wody, kształtowanie postawy proekologicznej, uwrażliwianie na potrzeby świata przyrody
- budzenie zainteresowania możliwością wykorzystania surowców wtórnych w zabawie, rozwijanie poczucia rytmu, wzmacnianie poczucia sprawstwa
Kąciki tematyczne: wiosenny, ekologiczny, wielkanocny
Ważne wydarzenia:
- 04 Dzień Świadomości Autyzmu
- 04 Dzień Książki
- 04 Przegląd piosenko wiosenno- wielkanocnej
- 04 Dzień Ziemi
Kąciki tematyczne:
- W ogrodzie
- Wielkanoc
- Książki
PIOSENKI
Nutki dla smyka – PISANKI
WIERSZ
„Już w powietrzu wiosnę słyszę”, Julian Tuwim
Już w powietrzu wiosnę słyszę…
Czy ty też?
Serce patrzy w me zacisze…
Czy ty wiesz?
Świat wiośnieje, w słońcu cały,
W świtach zórz…
Wróble się rozświergotały:
„Cóż, czy już?”
Wiosna… Kwiaty mam i słońce…
Czy ty też?
A w oczach mam łzy gorące…
Czy ty wiesz?
GALERIA
Marzec 2025
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Tematyka zajęć:
Cztery żywioły (03-07.03)
- Jak się zachować podczas burzy?
- Woda
- Ziemia
- Ogień
- Powietrze
W teatrze i kinie (10-14.03)
- Czym się różni wstyd od tremy?
- Przyjdź na czas
- Na widowni
- Zwierzęcy aktorzy
- Sztuka kinowo teatralna
Marcowa pogoda (17-21.03)
- Po co mi czapka?
- W marcu jak w garncu
- Ubrania na każdą pogodę
- Przedwiośnie
- Dzisiaj słońce, jutro deszcz
W wiosennym ogrodzie (24-28.03)
- Chcesz zobaczyć mój ogródek?
- Cebule i cebulki
- Na rabatkach
- Zakładamy wiosenne uprawę
- Kwiatki, bratki, tulipany
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)
- utrwalenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, poszerzanie słownictwa, rozwijanie aparatu mowy, doskonalenie umiejętności pracy w grupie, rozwijanie świadomości, że zwierzęta mają zdolność odczuwania
- wzbogacenie wiedzy na temat wody, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie aparatu mowy oraz postawy badacza
- zapoznanie z darami ziemi, rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, liczenia oraz dodawania, rozwijanie aparatu mowy, kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem
- wzbogacenie wiedzy na temat żywiołu ognia, rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości przedmiotów, kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej, rozwijanie postawy ostrożności w kontakcie z ogniem
- wzbogacenie wiedzy na temat powietrza, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, logicznego myślenia oraz kodowania, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką
- zapoznanie z pojęciem trema, rozwijanie umiejętności teatralnych oraz ekspresji twórczej ruchowej i konstrukcyjnej, kształtowanie kulturalnego zachowania w miejscach publicznych, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji
- wzbogacenie wiedzy na temat rekwizytów wykorzystywanych w teatrze, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, klasyfikowania przedmiotów ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
- poznanie prostokąta oraz jego własności, utrwalenie nazw figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności pracy w grupie i czekania na swoją kolej
- wzbogacenie wiedzy na temat psów, utrwalenie pojęcia zwierzęta rodzime i egzotyczne, rozwijania umiejętności przeliczania, doskonalenie znajomości figur geometrycznych i kolorów, rozwijanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt
- poznanie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie ekspresji muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych, czerpanie radości z obcowania ze sztuką, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- nabywanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, utrwalanie nazw części garderoby, poszerzanie słownictwa, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, rozumienie konieczności dostosowania ubioru do pogody
- zapoznanie z przysłowiem: W marcu jak w garncu, rozwijanie świadomości występowania różnych zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, poszerzanie słownictwa, rozwijanie postawy badacza
- utrwalanie nazw części ciała, utrwalenie umiejętności klasyfikowania odzieży ze względu na warunki atmosferyczne, rozwijanie umiejętności przeliczania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rówieśnikami
- wzbogacenie wiedzy na temat oznak wiosny, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt i roślin, kształtowanie samodzielności podczas pracy i zabawy
- rozwijanie ekspresji muzycznej, doskonalenie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności stosowania się do zasad w zabawie i pracy
- poszerzanie wiedzy na temat roślin ogrodowych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i odróżniania warzyw od owoców, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
- poszerzanie wiedzy na cebulek jadalnych i kwiatowych, doskonalenie umiejętności klasyfikacyjnych, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, doskonalenie umiejętności współpracy
- utrwalanie wiadomości na temat budowy roślin, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie położenia przedmiotów w przestrzeni oraz przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności stosowania się do zasad i czekania na swoją kolej
- wzbogacenie wiedzy na temat uprawy i hodowli roślin, rozwijanie logicznego myślenia, skupienia i koncentracji oraz postawy czerpania radości w kontakcie z naturą
- rozwijanie zmysłów, ekspresji muzycznej oraz plastycznej, doskonalenie poczucia rytmu, kształtowanie samodzielności podczas zabawy i pracy
Dni dodatkowe wynikające z kalendarza imprez i uroczystości:
- Dzień Kobiet – 7.03
- Europejski tydzień logopedii – 10-14.03
- Światowy Dzień Zespołu Downa (dzień kolorowych skarpetek) – 21.03
- Pierwszy Dzień Wiosny – 21.03
Kąciki tematyczne:
- kącik Wiosna
- kącik Żywioły
PIOSENKI
Koncert na zielonej łąca – Smykofonika
WIERSZ
„Już w powietrzu wiosnę słyszę”, Julian Tuwim
Już w powietrzu wiosnę słyszę…
Czy ty też?
Serce patrzy w me zacisze…
Czy ty wiesz?
Świat wiośnieje, w słońcu cały,
W świtach zórz…
Wróble się rozświergotały:
„Cóż, czy już?”
Wiosna… Kwiaty mam i słońce…
Czy ty też?
A w oczach mam łzy gorące…
Czy ty wiesz?
GALERIA
Luty2025
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Tematyka zajęć:
Bale w karnawale (03-07.02)
- Co jest potrzebne do dobrej zabawy?
- Balony, brokat i blask
- Kolory i rytmy
- Przepis na babeczki
- Maski, opaski, korony
Każdy potrzebuje miłości (10-14.02)
- Kogo kocham, kogo lubię?
- Serce na dłoni
- W rytmie serca
- Miłość w świecie przyrody
- Moja walentynka
Zwierzęta egzotyczne (17-21.02)
- Straszne czy zachwycające?
- Papuga, panda, pantera…
- Rekordziści wśród zwierząt
- W wodzie, na lądzie, w powietrzu…
- Nasze zoo
Razem możemy więcej! (24-28.02)
- Dołączysz do nas?
- Jak dorosnę, zostanę…
- Wzorowa współpraca
- Zwierzęta też współpracują
- Nasze konstrukcje
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)
- poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych, kształtowanie świadomości schematu ciała, stwarzanie okazji do doświadczania przyjemności i radości ze wspólnej zabawy, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
- poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, stwarzanie okazji do wyzwalania radości i zadowolenia z pokonania trudności
- utrwalenie znajomości zasad savoir-vivre podczas posiłków, rozwijanie zainteresowań kulinarnych doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie potraw i ich składników, uświadomienie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu
- wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów, rozwijanie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie ekspresji ruchowej przez zabawy taneczne przy muzyce
- rozpoznawanie uczucia miłości, kształtowanie poczucia bycia kochanym, zachęcanie do wyrażania uczuć
- poznanie znaczenia wyrażenia: „mieć wielkie serce”, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na pełnymi zdaniami, stwarzanie okazji do okazywania sobie sympatii
- rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie pojęcia rytmu, wspólne przeżywanie i doświadczanie sprzyjające integracji
- poszerzanie wiedzy na temat par w świecie zwierząt, zapoznanie z kolorami podstawowymi i pochodnymi, kształtowanie zaciekawienia przyrodą, kształtowanie poczucia otwartości na zdobywanie nowych wiadomości ze świata przyrody
- zapoznanie ze specyfiką walentynek, rozwijanie zdolności manualnych, stwarzanie okazji do odczuwania przyjemności i satysfakcji z własnoręcznie wykonanej pracy
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania zwierząt na egzotyczne i rodzime, kształtowanie bezpiecznej postawy wobec zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania, naśladowania i określania emocji
- poszerzenie wiedzy na temat żyraf, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych
- poszerzenie wiedzy na temat lwów, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości oraz przeliczania, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy
- poszerzenie wiedzy na temat niedźwiedzia polarnego oraz środowisk, w którym żyją różne zwierzęta, rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności klasyfikacyjnych, kształtowanie umiejętności współpracy
- poszerzenie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności manualnych oraz motoryki małej, kształtowanie samodzielności oraz umiejętności kontrolowania emocji
- utrwalanie znajomości nazw zabaw i aktywności dzieci, rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie zabaw i aktywności, w których nie może brać udziału tylko jedna osoba, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
- zapoznanie z piosenką tematyczną, wzbogacanie słownictwa o nazwy różnych zawodów i rozwijanie umiejętności wypowiadania się na ich temat, zachęcanie do dokonywania wyborów zawodów według aktualnych zainteresowań i chęci dzieci
- rozwijanie umiejętności odwzorowywania układu figur, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i doskonalenie logicznego myślenia, wspieranie umiejętności współpracy w grupie
- poznawanie konstrukcji wzniesionych przez owady i pająki, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, wzmacnianie zainteresowania światem zwierząt
- zapoznanie z nazwami budynków, w których pracują policjant, lekarz i strażak, doskonalenie sprawności manualnej, kształtowanie cierpliwości i wytrwałości podczas wykonywania prac
Dni dodatkowe wynikające z kalendarza imprez i uroczystości:
- Dzień Bezpiecznego Internetu 07.02
- Wycieczka Przedszkolna na spektakl Doktor Dollitel 12.02
- Uroczystość Dnia Babci i Dziadka w grupie Odkrywców 13.02
- Walentynki 14.02
- Dzień Gier Planszowych 21.02
- Dzień Dinozaura 26.02
Kąciki tematyczne:
- kącik walentynkowy
- kącik zwierzęta egzotyczne
PIOSENKI
Podzieliłem swe swerduszko – Smykofonika
WIERSZ
Jan Brzechwa – „Tydzień”
Tydzień dzieci miał siedmioro:
„Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”
Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,
Wtorek środę wziął pod brodę:
„Chodźmy sitkiem czerpać wodę.”
Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.
Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.
Zamyśliła się sobota:
„Toż dopiero jest robota!”
Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.
Tydzień drapie się w przedziałek:
„No a gdzie jest poniedziałek?”
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej…
GALERIA
Styczeń 2025
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Tydzień XVII. Nowy rok (2-7.01.2025)
- Jakie masz plany na jutro / Dzień i noc
- Tydzień po tygodniu / Pory roku
- Płynie czas
Tydzień XVIII. Świat się zmienia (8-13.01.2025)
- Jak to działa / Roboty wokół nas
- Kodujemy
- Konie mechaniczne
- Nasze wynalazki
Tydzień XIX. Babcia i dziadek (14-17.01.2025)
- Jak okazać szacunek innym ludziom?
- Wszystko o moich dziadkach
- Dawne zabawy/ Eksperymenty w kuchni
- Upominki dla babci i dziadka
Kąciki tematyczne:
- Nowy Rok / Czas
- Wynalazki
- Dzień babci i dziadka
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :
- wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań, dostrzeganie korzyści płynących z właściwej organizacji czasu, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
- dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, poznanie nazw dni tygodnia, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
- dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, wdrażanie do słuchania utworów literackich, nazywanie czynności wykonywanych nocą i podczas dnia
- utrwalenie charakterystycznych cech pór roku, dostrzeżenie regularności i następstw pór roku, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, ekspresji w różnych formach aktywności
- dostrzeganie regularności i następstwa pór roku, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie sprawności manualnej, tworzenie okazji do swobodnych wypowiedzi dzieci
- rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych, kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływu na życie ludzi, rozwijanie ciekawości poznawczej, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z telewizji
- rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych oraz robotów, poznawanie znaczenia pojęcia: prąd elektryczny i jego źródła, zrozumienie działania prostych urządzeń elektrycznych, poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonania trudności
- poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach, poszerzenie wiedzy na temat pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływie na życie ludzi, ćwiczenie percepcji wzrokowej, rozwijanie ciekawości poznawczej
- wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, nabywanie śmiałości w wypowiadaniu się na temat prac swoich i innych
- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, próby rytmizacji z wykorzystanie prostych instrumentów muzycznych
- kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw, poznanie pojęcia portret, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, ustalanie liczebności zbiorów
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
- wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania
Dni dodatkowe w STYCZNIU:
- Dzień babci i dziadka
- Ferie zimowe
PIOSENKI
Podzieliłem swe swerduszko – Smykofonika
WIERSZ
Jan Brzechwa – „Tydzień”
Tydzień dzieci miał siedmioro:
„Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”
Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,
Wtorek środę wziął pod brodę:
„Chodźmy sitkiem czerpać wodę.”
Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.
Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.
Zamyśliła się sobota:
„Toż dopiero jest robota!”
Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.
Tydzień drapie się w przedziałek:
„No a gdzie jest poniedziałek?”
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej…
GALERIA
GRUDZIEŃ 2024
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Tydzień XIII. Czyńmy dobro (2-6.12.2024)
- Jak mogę ci pomóc? (bezinteresowne pomaganie)
- Dary od serca
- Paczki i paczuszki
- W krainie Świętego Mikołaja
- Mikołajki
Tydzień XV. Święta za pasem (9-13.12.2024)
- Co to jest tradycja? (szacunek do tradycji)
- Życzę ci…
- Przy świątecznym stole
- Choinka, choineczka
- Ozdoby świąteczne
Tydzień XVI. Zimowe zabawy (16-20.12.2024)
- A jeśli mi się uda? (systematyczność)
- Sport to zdrowie
- Trzy dwa jeden start
- Śnieg i lód
- Mroźna sztuka
- nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozwijanie umiejętności rozumienia zasad i reguł różnych gier i zabaw, wspieranie empatii i zrozumienia potrzeb innych dzieci
- nabywanie umiejętności określania swoich pragnień, budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia, promowanie kultury wzajemnego szacunku i pomagania innym
- używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy, stymulowanie aktywności fizycznej, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi, rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy technicznej
- zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi śniegu, rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
- zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym, rozwijanie kreatywności, wyobraźni i ekspresji ruchowej, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- rozwijanie umiejętności obserwacji i eksploracji otoczenia, zapoznanie się z tradycjami świątecznymi, nauka współpracy z innymi dziećmi, kształtowanie zdrowych wzorców społecznych
- rozwijanie umiejętności formułowania życzeń, ćwiczenie umiejętności skupienia uwagi, kreowanie współpracy w grupie przedszkolnej
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania liczb i ich związków z ilością potraw na świątecznym stole, kształtowanie umiejętności liczenia i porządkowania, kształtowanie pozytywnego podejścia do liczenia poprzez zabawę
- zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami drzew iglastych, rozwijanie zainteresowania przyrodą, kształtowanie szacunku do przyrody
- rozpoznawanie różnych typów ozdób świątecznych, kształtowanie zdolności manualnych, utrwalenie poznanej piosenki zimowej, kształtowanie kreatywności
- kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
- zachęcenie do aktywności fizycznej bez względu na porę roku, poznanie nazw ubrań zimowych, rozwijanie umiejętności dostosowanie ubioru do pogody, wdrażanie do samodzielnego ubierania się przed wyjściem na dwór
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznawanie właściwości śniegu i opisywanie ich za pomocą przymiotników, wyrażanie emocji w zabawach muzyczno-ruchowych
- doskonalenie techniki malowania farbami akwarelowymi, uwrażliwienie na piękno zimowego krajobrazu, poznanie życia ludzi zamieszkujących w kręgu polarnym, nauka współpracy w zespole
Kąciki tematyczne:
- Święta Bożego Narodzenia
- Zima
Dni dodatkowe:
– 6.12. Mikołajki
– 11.12. Kolędowanie z rodzicami (z podziałem na grupy)
– 20.12 – Obchodzimy Pierwszy dzień Zimy tego dnia dominuje kolor jasny niebieski/błękitny i biały (astronomiczna 21.12, kalendarzowa 22.12)
– 23-31.12 – Przerwa świąteczna – Dni dyżuru świątecznego zgodnie z deklaracją rodziców w przedszkolu odbywają się zajęcia opiekuńczo wychowawcze.
PIOSENKI
Przybieżeli do Betlejem
Oto dziś narodziła się Miłość
Kołysanka śpij
WIERSZ
GALERIA
LISTOPAD 2024
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Tydzień X. Mała i duża ojczyzna Tematy (4-8.11.2024):
- Co to znaczy kochać ojczyznę? (miłość do ojczyzny)
- Nasz dom
- W mieście
- Na wsi
- Biało-czerwoni!
Tydzień XI. Ja i moje ciało. Tematy (11-15.11.2024):
- Czy każdy lubi przytulanie? (poczucie komfortu)
- Części ciała
- W lustrzanym odbiciu
- Zmysły
- Jestem wyjątkowy
Tydzień XII. Przygotowania do zimy. Tematy (18-22.11.2024)
- Czy to już czas na odpoczynek (potrzeba odpoczynku)
- Las i jego mieszkańcy
- Zapasy na zimę
- Futra, dzioby i kopyta
- Zwierzęcy pokaz mody
Tydzień XIII. Odczytaj wiadomość. Tematy (25-29.11.2024):
- Co oznacza twoja mina (komunikacja niewerbalna)
- Listy, maile i SMS-y
- Poproszę znaczek
- Zwierzęta też mówią
- Kolorowe koperty
KĄCIKI TEMATYCZNE:
- Polska moja ojczyzna – Święto Niepodległości
- Zmysły – moje ciało
- Praca Listonosza
Dni Świąt Nietypowych w miesiącu Listopad:
- 6.11. – Dzień Postaci z Bajek
- 8.11. – Obchody Święta Niepodległości (11.11 – dzień wolny od zajęć dydaktycznych)
- 15.11 – Przegląd piosenki Jesiennej
- 20.11 – V rocznica Nadania imienia przedszkolu oraz Święto Praw Dziecka
- 24.11 – Dzień Pluszowego Misia
- 29.11 – Sensoryczny Biwak Andrzejkowy
PIOSENKI
Polak Mały-MeloMelo
Pieśń przedszkola
Jesienny Autobus – Muzo Kącik
WIERSZ
GALERIA
Październik
2024
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Tydzień I. Zwierzęta jesienią (30.09-04.10) Tematy:
- Jak się zachować w parku i w lesie?
- W jesiennym albumie.
- Ile tu zwierząt?
- Co tam szura, co tam stuka…
- Dzień zwierząt.
Tydzień II. Pogoda w kratkę (07.10-11.10) Tematy:
- Jakie są sposoby na nudę?
- Zabawy z mamą.
- Gry planszowe.
- Kalendarz pogody.
- Wycinanki, wyklejanki.
Tydzień III. Zdrowie na talerzu (14.10-18.10) Tematy:
- – Dlaczego ci smutno?
- – Tata w akcji.
- – W warzywniaku.
- – Na grządce.
- – Witaminowe przyjęcie.
Tydzień IV. Bajkostwory i potwory (21.10-25.10) Tematy:
- – Gdzie mieszka strach?
- – Elfy, smoki, wróżki.
- – Cztery nogi i dwa rogi.
- – Konie, jednorożce i pegazy.
- – Potworrrrna sztuka.
Tydzień V. Album rodzinny (28.10-01.11) Tematy:
- – Za kim tęsknię, kogo wspominam?
- – Domowe ognisko.
- – Ja i moi bliscy.
- – Drzewo genealogiczne.
- – Zdjęcia mojej rodziny.
Ważne wydarzenia:
– DEN
– Pasowanie na Przedszkolaka
– wycieczka do Bajkowego Lasu
– konkursy jesienny oraz konkurs na portret pracownika przedszkola
Kąciki:
– uzupełnianie kącika jesiennego i kalendarz pogody
– kącik zdrowotny
– kącik rodzinny
PIOSENKI
Jesienny autobus – MUZYKĄCIK
Przedszkolakiem jestem ja – MUZYKĄCIK
Pieśń przedszkola
Chustka gotowa do tańca – Muzykącik
WIERSZ
Hopsasa, oto ja. Rączki dwie, nóżki dwie,
hopsasa każdy wie.
Głowa dwoje uszu ma, oczy, broda, usta, nos.
No i włosów cała moc.
Hopsasa oto ja.
GALERIA
WRZESIEŃ
2024
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Tematyka tygodniowa:
Tydzień I. Witamy po wakacjach! (2-6.09)
- Cieszysz się czy niepokoisz
- W naszej grupie
- Moje rzeczy, nasze rzeczy
- Kącik przyrodniczy
- Dobry początek
Tydzień II. Wokół nas (9-13.09)
- Czy znasz już kodeks naszej grupy
- Poznajemy otoczenie i pracowników
- Nasze zabawki
- W łazience
- Kropy, kropki i kropeczki
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki
- Co lubimy robić?
- Kto mi powie, co mam w głowie…
- Nasze kolekcje
- Nasi pupile
- Dzieciaki na medal
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy
- Czy to już jesień?
- Owocowy zawrót głowy
- Bezpieczny spacer
- Widzę czuję i smakuję
- Jesień w sztuce
Kąciki tematyczne:
- Witamy w przedszkolu.
- Kodeks naszej grupy.
- Zasady bezpieczeństwa.
Ważne dni:
- 16.09.- Dzień Kropki
- 20.09 – Dzień Przedszkolaka z Królem Maciusiem I
- 29.09.- Dzień Chłopaka
PIOSENKI
Przedszkolakiem jestem ja – MUZYKĄCIK
Pieśń przedszkola
Chustka gotowa do tańca – Muzykącik
WIERSZ
Hopsasa, oto ja. Rączki dwie, nóżki dwie,
hopsasa każdy wie.
Głowa dwoje uszu ma, oczy, broda, usta, nos.
No i włosów cała moc.
Hopsasa oto ja.
GALERIA
Modal Header Content
Modal Footer Content