Ramowy rozkład dnia
630 – 730
„Radosny poranek” – schodzenie się dzieci;
zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące dzieci z różnych grup.
730 – 800
dalsze schodzenie się dzieci;
zabawy indywidualne i grupowe;
zabawy swobodne w tematycznych kącikach zainteresowań;
rozmowy okolicznościowe i zaplanowane;
praca indywidualna z dziećmi, ćwiczenia percepcyjno-motoryczne;
800 – 830
zabawy ruchowe, przy muzyce, ze śpiewem, ćwiczenia poranne;
830 – 900
czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do śniadania i śniadanie;
900 – 930
zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela w oparciu o Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju:
zajęcia i zabawy dydaktyczne,
zabawy edukacyjno – wychowawcze organizowane przez nauczyciela,
zajęcia językowe,
kształtowanie pojęć matematycznych;
930– 1000
zabawy swobodne; praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia i dziećmi zdolnymi;
1000 – 1045
zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju:
ćwiczenia gimnastyczne,
poznawanie świata przyrody,
zajęcia plastyczno-techniczne,
gry i zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe, ze śpiewem,
zajęcia dodatkowe: język angielski, religia – 15 min w grupach 3-4-latków, 30 min. w grupach 5-6-latków.
1045 – 1115
czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do obiadu i obiad;
1115 – 1130
odpoczynek, relaksacja, głośne czytanie bajek przez nauczyciela.
1130 – 1230
pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry i zabawy inspirowane przez dzieci na przedszkolnym placu zabaw; gry i zabawy swobodne według indywidualnych zainteresowań;
1230 – 1330
realizacja programów autorskich; spontaniczna i twórcza aktywność zabawowa, spacery, gry i zabawy swobodne według potrzeb dzieci w ogrodzie przedszkolnym;
1330 – 1400
czynności higieniczno-samoobsługowe, podwieczorek;
1400 – 1630
zabawy na świeżym powietrzu, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań