
Wychowawca: Dominika Myszkowska
Konsultacje: wg potrzeb i ustaleń nauczyciela
Galeria zdjęć grupy znajduję się w linku poniżej
https://drive.google.com/drive/folders/1uWdyLEzATDBLZxugd6PWr6EA4FPXc6ba?usp=drive_link
PAŹDZIERNIK 2025
Tematyka zajęć - październik 2025
Tydzień V: “Jesień w sadzie” (29.09-03.10.2025)
- Jesienne zbiory i owoce
- Owoce
- Drzewa w sadzie
- W spiżarni
- Robimy przetwory
Tydzień VI „Jesień w ogrodzie” (6-10.10.2025)
- Ogród warzywny
- Warzywa
- Nad ziemią, pod ziemią
- Zdrowie i witaminy
- Jesienne smaki i zapachy
Tydzień VII „Jesienny krajobraz” (13-17.10.2025)
- Jesień w parku i w lesie
- Przyroda się zmienia
- Skarby jesieni
- Jesienna muzyka
- Kolory jesieni
Tydzień VIII „Deszczowa pogoda” (20-24.10.2025)
- Zimno, coraz zimniej
- Jesienna szaruga
- Ubrania na niepogodę
- Skaczemy po kałużach
- Barwy deszczu
Tydzień IX „W świecie wyobraźni” (27-31.10.2025)
- Czym jest wyobraźnia
- Nasze wspólne opowieści
- O czym marzę?
- Tworzę muzykę
- Dźwięki i obrazy
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc PAŹDZIERNIK – (cele ogólne):
Tydzień V. Jesień w sadzie
- poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, zwyczajów życia jeży, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
- poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią, cechach tych owoców, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
- poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania, sensoryczne poznawanie liści, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie, uczestniczenia w zabawach badawczych
- poznanie nowej piosenki, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności osób
- poznanie niektórych sposobów przechowywania żywności, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów wzroku, dotyku, kształtowanie umiejętności stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej, wzmacnianie poczucia własnej wartości, nauka współdziałania w grupie
Tydzień VI. Jesień w ogrodzie
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie orientacji w przestrzeni, poznanie sposobu wręczania kwiatów, doskonalenie współpracy
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw, poszerzanie słownictwa czynnego, tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw, rozwijanie współpracy, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
- odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie, rozwijanie współpracy
- poznanie niektórych właściwości warzyw, klasyfikowanie, rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności pracy w parach, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej, orientowanie się w przestrzeni, nauka tworzenia prostej formy tanecznej (korowodu), kształtowanie poczucia „pulsu” w muzyce, rozwijanie motoryki małej
- rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw (skórka, pestki, miąższ), doskonalenie sprawności językowej, manualnej, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej, utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas krojenia warzyw
Tydzień VII. Jesienny krajobraz
- odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności, rozwijanie empatii, odpowiedzialności
- poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, ćwiczenie umiejętności planowania pracy, rozwijanie samodzielności
- doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie umiejętności doliczania i odliczania, manipulowania przedmiotami, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi, rozwijanie współpracy
- utrwalenie informacji o skarbach jesieni, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego, percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej, doskonalenie współpracy w grupie
- utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawczości, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych
- osób, wypowiadania się na temat cech wspólnych, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie współpracy, integracja dzieci
Tydzień VIII. Deszczowa pogoda
- przypomnienie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wprowadzenie pojęcia troska, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie umiejętności określania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania emocji
- poznanie znaczenia słowa szaruga, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania, doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy w grupie
- ćwiczenie i podawanie nazw kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji, rozwijanie słownictwa, rozwijanie ciekawości badawczej, utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów, rozwijanie współpracy
- utrwalenie wiedzy o tym, skąd się biorą kałuże, rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie współpracy
- utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności pracy w parach, utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa
Tydzień IX. W świecie wyobraźni
- wprowadzenie pojęcia wyobraźnia, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie empatii
- poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, odróżnianie fikcji od rzeczywistości
- rozumienie pojęcia marzenie, rozwijanie umiejętności przeliczania, świadomości fonologicznej, słownika czynnego, rozwijanie wyobraźni, umiejętności współpracy
- poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, rozbudzanie wyobraźni dźwiękowej, współdziałanie w parach, doskonalenie współpracy, ćwiczenie ruchów naprzemiennych, rozciąganie
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych zapachów, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, poszerzanie słownictwa czynnego, doskonalenie współpracy w grupie
KĄCIK TEMATYCZNY:
- JESIEŃ
- WYOBRAŹNIA
DNI DODATKOWE:
- 30.09 Dzień Chłopaka
- 03.10 „Dary Jesieni”- konkurs z kiermaszem
- 10.10 „Portret pracownika naszego przedszkola”- konkurs plastyczny
- 14.10 Dzień Edukacji Narodowej
- 17.10 Urodziny w grupach
- Wycieczka
- 31.10 Grupy łączone zgodne z deklaracjami (na zapisy) – Zapalenie znicza na pobliskim cmentarzu
PIOSENKI
DESZCZOWE KROPELKI – Nutki dla Smyka
Jesienne tango
WIERSZE
