LUTY 2019

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

LUTY 2019

GRUPA I „MOTYLKI”

 Zimowe zabawy i odpoczynek.

Dziecko:

Obserwuje zjawiska pogodowe związane z zimą.

Naśladuje w zabawie sporty zimowe.

Kreśli wzory grafomotoryczne.

Wie, co należy ubrać, by nie zmarznąć – potrafi założyć czapkę, szalik i rękawiczki.

Wie jak wygląda bałwanek ze śniegu.

Dostrzega kolejność obrazków historyjki obrazkowej.

Potrafi połączyć przedmioty w pary.

 

Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy.

Dziecko:   

Naśladuje w zabawie czynności z życia.

Poznaje nazwy sklepów.

Uważnie słucha utworu literackiego.

Rozpoznaje kolory i wzory.

Zna zasady i przestrzega ich w zabawie.

Rozpoznaje dźwięki instrumentów.

Doskonali sprawność manualną dłoni.

 

Co marzenia to marzenia, wnet się życie nasze zmienia.

Dziecko:

Rytmicznie wypowiada tekst rymowanki.

Poznaje mapę świata, globus.

Ogląda obrazki ze zwierzętami, wymienia ich nazwy.

Ruchem naśladuje zwierzęta domowe.

Rytmicznie klaszcze i tupie.

Wzbogaca słownictwo, którym posługuje się w zabawie i wypowiedziach.

 

Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze.

Dziecko:

Wie, jaki pojazd pływa, jedzie, lata.

Odgaduje muzyczne zagadki słuchowe.

Próbuje nadmuchiwać balonik.

Rytmicznie wymawia rymowankę.

Rytmicznie klaszcze i tupie.

Wzbogaca słownictwo, którym posługuje się w zabawie i wypowiedziach.

Poznaje orientację w przestrzeni i schemacie ciała.

Bawi się papierowym samolocikiem.

W zabawie naśladuje pojazd kosmiczny.

 

 

GRUDZIEŃ 2018

Zadania wychowawczo – dydaktyczne - GRUDZIEŃ 2018

GRUPA I „MOTYLKI”

 

  1. Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł.

Dziecko:

Poznaje kolory zimy, zna charakterystyczne zmiany zachodzące w  przyrodzie zimą

Poznaje słowa i melodię wybranych piosenek zimowych i świątecznych.

Rozpoznaje ślady niektórych zwierząt i ludzi.

Poszerza swoje doświadczenia estetyczne przez wykonywanie prac plastycznych.

Naśladuje zjawiska przyrody

Wzbogaca słownictwo, którym posługuje się w zabawie i wypowiedziach

 

  1. Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają.

Dziecko:   

  1. Potrafi odróżnić bałagan od porządku.
  2. Śpiewa piosenkę o Mikołaju.
  3. Naśladuje codzienne czynności i odgłosy sprzątania.
  4. Słucha wesołych wierszy dla dzieci.
  5. Zna zasady i przestrzega ich w zabawie.
  6. Dba o ład i porządek w najbliższym otoczeniu.
  7. Wykonuje prace plastyczne – zimowe pejzaże.

 

III.   W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem.                                              

Dziecko:  

  1. Dostrzega dekoracje świąteczne w najbliższym w otoczeniu.
  2. Śpiewa piosenkę o choince.
  3. Zna przeznaczenie świątecznych kartek, układa świąteczne życzenia.
  4. Uważnie ogląda ilustrację i wypowiada się na jej temat.
  5. Przelicza elementy zbioru.
  6. Potrafi powiedzieć wierszyk i zaśpiewać wybrane piosenki świąteczne.
  7. Aktywnie uczestniczy w proponowanych zabawach ruchowych.
  8. Maluje farbami i odczuwa radość podczas twórczej aktywności.
  9. Potrafi zaprezentować się na uroczystości przedszkolnej.