Poszukiwacze

Wychowawca: mgr Monika Wiczyńska

Konsultacje: czwartek 

LISTOPAD

ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.

  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.

  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.

  • Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.

  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.

  • Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.

  • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.

  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

  • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.

  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.

  • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 5, 6. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 5, 6.

Tematyka tygodniowa:

I Tydzień (02-08.11.) Na starej fotografii.

  1. Na fotografii.

  2. Moi bliscy.

  3. Niespodzianki na co dzień.

  4. Pstryk.

  5. Rodzina.

II Tydzień (09-16.11.) Jesienna muzyka.

  1. W rytmie deszczu.

  2. Deszczowa muzyka.

  3. Jesienne nastroje.

  4. Jesienne muzykowanie.

  5. Pada i wieje.

III Tydzień (17-23.11.) Mali artyści.

  1. Sposób na jesienna nudę.

  2. Obrazy, rzeźby, kolaże.

  3. Obrazy, rzeźby, kolaże.

  4. Kolorowy świat.

  5. Mali artyści.

IV Tydzień (24-30.11.) Ciepło i miło.

  1. Ubrania na jesienne chłody.

  2. Kurtki, swetry, płaszcze.

  3. Ciepło i miło.

  4. Ciepło, mokro, wietrznie.

  5. Nareszcie jest nam ciepło.

Wydarzenia z kalendarza imprez i uroczystości:

  • Dzień Postaci z Bajek.

  • Jesienna sesja zdjęciowa.
  • Narodowe Święto Niepodległości.

  • III rocznica nadania imienia Przedszkolu Samorządowemu w Brzozówce.

  • Strefa kibica.

  • Dzień Kolorowej Kredki.

  • Andrzejki w grupie.

PIOSENKI

WIERSZE

Co to jest Polska?” – Czesław Janczarski



– Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.

Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

GALERIA

PAŹDZIERNIK

ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Tworzenia miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.

  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki.

  • Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.

  • Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.

  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.

  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.

  • Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.

  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego.

  • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.

  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

  • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.

  • Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych, drzew.

  • Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.

  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.

  • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami

  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 3, 4.

  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 3, 4.

Tematyka tygodniowa:

I Tydzień (03-07.10.) W zdrowym ciele zdrowy duch.

  1. Odżywiam się zdrowo.

  2. Zdrowie jesienią.

  3. Zdrowie jesienią.

  4. Witaminy.

  5. Na dobry start!

II Tydzień (12-16.10.) Jesienią w parku.

  1. Kolory jesieni.

  1. Kap, kap, stuk, stuk.

  2. W parku.

  3. Jesienne skarby.

  4. Jesień w parku.

III Tydzień (19-23.10.) Jesienią w lesie.

  1. W lesie.

  2. Życie w lesie.

  3. Mieszkańcy lasu.

  4. Leśne śpiochy.

  5. Tajemniczy las.

IV Tydzień (26-30.10.) Przygotowania do zimy.

  1. Przygotowania do zimy.

  2. Nakarmimy głodne brzuszki.

  3. Zapasy na zimę.

  4. Zajęcia na jesienne wieczory.

  5. Skarby.

Kąciki tematyczne:

1. Zdrowo na talerzu.

2. Przyroda jesienią.

Wydarzenia z kalendarza imprez i uroczystości:

  • 21.10 – Wewnatrzprzedszkolny „Przegląd Piosenki o tematyce jesiennej”

  • 27.10. – Jesienna sesja zdjęciowa

  • Przegląd „Mój ukochany święty”

  • Konkurs ekologiczno-przyrodniczy „Mój zielnik”

  • Jesienne cuda z dyni” – kiermasz

PIOSENKI

WIERSZE

„Jesienią w parku”

Autor: Bożena Forma

 

Jarzębina i żołędzie

w parku pełno jest ich wszędzie.
Zbieraj wszystko do koszyka –
woła Paweł i Monika.

Wiatr powiewa, deszczyk pada,
a tu grad kasztanów spada.
Lecą liście i żołędzie,
śmiechy dzieci słychać wszędzie.

Będzie ludzik kasztanowy,
za nim piesek żołędziowy.
Z jarzębiny koraliki
dla laleczki Weroniki.

GALERIA

WRZESIEŃ

ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

Cele ogólne:

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
  • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
  • Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
  • Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
  • Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Tematyka tygodniowa:

I Tydzień (01-02.09.) Integrujemy się.

  1. Poznajemy się wzajemnie.
  2. Coraz lepiej się znamy.

II Tydzień (05.-09.09.) W przedszkolu

  1. W moim przedszkolu.
  2. W moim przedszkolu.
  3. Dzień w przedszkolu.
  4. Przedszkolny savoir-vivre.
  5. Pomagamy sobie.

III Tydzień (12-16.09.) Moja miejscowość.

  1. Mój dom.
  2. W mieście.
  3. Moje miasteczko i moja wieś.
  4. Bezpieczna droga do przedszkola.
  5. Na ulicy.

IV Tydzień (19-23.09.) Ja, ty i środowisko.

  1. Moje ciało.
  2. Jak działa człowiek.
  3. Higiena.
  4. Dbamy o siebie i innych.
  5. Dbamy o czystość.

V Tydzień (26-30.09.) Dary jesieni.

  1. W koszu pani jesieni.
  2. Warzywa i owoce.
  3. Warzywa i owoce.
  4. Pyszne i zdrowe.
  5. Zdrowie na talerzu.

Wydarzenia z kalendarza imprez i uroczystości:


  • 12.09. – Światowy dzień Pierwszej Pomocy

  • 15.09. – Dzień Kropki

  • 20.09. – Dzień Przedszkolaka z Królem Maciusiem I

  • 23.09. – Sprzątanie Świata

  • 23.09. – Pierwszy Dzień Jesieni – kolor pomarańczowy

  • 29.09. – Ogólnopolski dzień głośnego czytania

  • 30.09. – Dzień chłopaka

PIOSENKI

WIERSZE

„Dzieci w przedszkolu”

Autor: Bożena Forma

Krzyś i Marysia
wybrali dzisiaj
do swej zabawy
lalkę i misia.

Już po dywanie
mkną samochody
zaraz się zaczną
wielkie zawody.

Na spacer lalki
zabrała Zosia
razem z nią idzie
mała Małgosia.

Książki w kąciku
Kamil układa,
dzielnie mu w pracy
Ola pomaga.

 

GALERIA