Tropiciele

GRUPA VI

Wychowawca: mgr Monika Wiczyńska

 

Wrzesień 2024

Tematyka tygodniowa:

I tydzień W przedszkolu (2-6.09.)

  1. Witamy przedszkole

  2. Ustalamy zasady

  3. Bawimy się razem

  4. Poznajemy siebie

  5. Organizujemy kąciki zabaw

II tydzień Nasze przedszkole (9-13.09.)

  1. Dobre maniery

  2. Lubimy nasze przedszkole

  3. W przedszkolu jest nas wielu

  4. Zabawy z naszą Panią

  5. Nasz plac zabaw

III tydzień Jestem bezpieczny (16-20.09.)

  1. Jesteśmy odważni

  2. Znaki wokół nas

  3. Zasady na chodniku i ulicy

  4. Spotkanie z policjantem

  5. Kodeks bezpieczeństwa

IV tydzień Pomocna dłoń (23-27.09.)

  1. Odważni strażacy

  2. Będziemy ratownikami

  3. Wzywamy pomoc

  4. Ratownicy na czterech łapach

  5. Bezpieczne zabawy

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • wprowadzenie pojęć dobre maniery i odwaga;

  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

  • ustalenie podstawowych zasad zachowania w grupie;

  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

  • nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;

  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

  • uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola/szkoły i szacunku do wykonywanej przez nie pracy;

  • poznanie zawodów w otoczeniu dziecka (pracownicy przedszkola/szkoły);

  • poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa (policjant, ratownik, strażak);

  • rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;

  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała: prawa, lewa, w prawo, w lewo, nad, pod, przed, za, między;

  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;

  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie, dłuższego wypowiadania się na temat ilustracji;

  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);

  • rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, u, i, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w języku angielskim;

  • rozwijanie pamięci słuchowej przez naukę piosenek Planeta dzieci, Zawody, Ola, Agnieszka, wiersza Felek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas pracy w Kąciku Dobrego Startu;

  • wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu/szkole i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, zasad bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem;

  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji;

WIERSZE

PIOSENKI

GALERIA

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.