GRUPA VI
Wychowawca: mgr Monika Wiczyńska
Wrzesień 2024
Tematyka tygodniowa:
I tydzień W przedszkolu (2-6.09.)
Witamy przedszkole
Ustalamy zasady
Bawimy się razem
Poznajemy siebie
Organizujemy kąciki zabaw
II tydzień Nasze przedszkole (9-13.09.)
Dobre maniery
Lubimy nasze przedszkole
W przedszkolu jest nas wielu
Zabawy z naszą Panią
Nasz plac zabaw
III tydzień Jestem bezpieczny (16-20.09.)
Jesteśmy odważni
Znaki wokół nas
Zasady na chodniku i ulicy
Spotkanie z policjantem
Kodeks bezpieczeństwa
IV tydzień Pomocna dłoń (23-27.09.)
Odważni strażacy
Będziemy ratownikami
Wzywamy pomoc
Ratownicy na czterech łapach
Bezpieczne zabawy
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
wprowadzenie pojęć dobre maniery i odwaga;
poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
ustalenie podstawowych zasad zachowania w grupie;
nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;
poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola/szkoły i szacunku do wykonywanej przez nie pracy;
poznanie zawodów w otoczeniu dziecka (pracownicy przedszkola/szkoły);
poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa (policjant, ratownik, strażak);
rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;
kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała: prawa, lewa, w prawo, w lewo, nad, pod, przed, za, między;
kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;
rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie, dłuższego wypowiadania się na temat ilustracji;
rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);
rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, u, i, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w języku angielskim;
rozwijanie pamięci słuchowej przez naukę piosenek Planeta dzieci, Zawody, Ola, Agnieszka, wiersza Felek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas pracy w Kąciku Dobrego Startu;
wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu/szkole i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, zasad bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem;
kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji;
WIERSZE
PIOSENKI
Prawa dziecka – Orkiestra Dni Naszych ( Pieśń przedszkola)
GALERIA
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.