

Wychowawca: mgr Ewa Brochocka
Konsultacje: wtorek
LISTOPAD
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- poznanie pojęcia „wolność”;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- budowanie poczucia tożsamości narodowej,
- zachęcanie do szanowania odmienności innych,
- poznanie różnych rodzajów domów,
- poszerzanie doświadczeń językowych,
- wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- ćwiczenie pamięci,
- uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
- poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
- poznanie dźwięków o różnej wysokości,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
- zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- rozwijanie pamięci wzrokowej,
- nauka racjonalnego gospodarowania klejem podczas wykonywania pracy plastycznej,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,
- usystematyzowanie wiadomości na temat pojęcia „wolność”,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- uwrażliwienie na potrzeby innych,
- poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
- wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
- wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
- poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,
- rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,
- nauka nazw wybranych kolorów w języku angielskim,
- poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
- rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
- rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
- doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej,
- zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
- rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,
- poznanie wartości „kreatywności”,
- rozwijanie wyobraźni,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
- rozwijanie pamięci słuchowej,
- budzenie empatii,
- poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4,
- utrwalanie liczebników w języku angielskim,
- budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
- poznanie wybranych wiadomości na temat kotów,
- kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej,
- zachęcanie do pomagania sobie nawzajem podczas wykonywania zadań,
- poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest kreatywność.
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Moja miejscowość ( 30.10.-03.11.2023r.)
- Jesienne zabawy ze Słodziakami – zajęcia otwarte z Rodzicami.
- Tego w mieście nie spotkasz
- Opowiem Wam o moim domu
- Duże i małe podróże
II Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Nasza mała ojczyzna (06-10.11.2023r.)
- Poznajemy wolość
- Moja okolica
- Niski i wysoki – porównujemy bloki
- Wysokie i niskie dźwięki
- Domowe sprzęty
III Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Mój dom – Polska (13-17.11.2023r.)
- Rozmawiamy o wolności
- Warszawa stolicą Polski
- Różne oblicza Polski
- Jestem Polakiem!
- Symbole narodowe
I V Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Moje hobby (20-24.11.2023r.)
- Poznajemy kreatywność
- Nasi domowi ulubieńcy
- Dbamy o czworonożnych pupili
- Kocia muzyka
- Mam psa!
V Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Ulubione zajęcia (27-01.12.2023r.)
- Rozmawiamy o kreatywności
- Sposoby na jesienną nudę
- Matematyczne zabawy z rytmem
- Deszczowa muzyka małego smyka
- Znane i nieznane instrumenty
KĄCIKI TEMATYCZNE:
Patriotyzm- Moja ojczyzna
Nasze hobby
PIOSENKI
WIERSZ
GALERIA
WRZESIEŃ
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół,
- kształtowanie postawy przyjacielskiej, poznanie wartości przyjaźni,
- budowanie przyjaznej atmosfery,
- integracja grupy,
- tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
- motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
- tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
- motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
- odkrywanie własnych możliwości twórczych,
- kształtowanie słuchu muzycznego,
- wyrabianie pamięci,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
- poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
- wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół,
- wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
- zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu,
- poznanie roli pracowników przedszkola,
- rozwijanie kompetencji matematycznych,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
- wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu,
- poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie,
- dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie,
- rozwijanie zdolności teatralnych,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
- kształtowanie pojęcia odwaga,
- poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
- poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
- wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
- poznanie roli tempa w utworze muzycznym,
- kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej,
- uwrażliwienie na bogactwo i piękno świata muzyki,
- wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego,
- poznanie sposobu barwienia wody za pomocą bibuły,
- rozwijanie wyobraźni,
- motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej od początku do końca,
- poszerzanie wiedzy na temat wartości, jaką jest odwaga,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
- utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
- poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
- wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
- poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami,
- utrwalenie wiedzy o ruchu drogowym,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
- utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- zachęcanie do wykonywania zadań plastycznych i do współpracy podczas zabaw.
TEMATYKA TYGODNIOWA:
I Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: W PRZEDSZKOLU
- Nasze znaczki
- Poznajemy przyjaźń
- Wakacyjne wspomnienia
- Klocki, misie, piłki na matematyczne wysiłki
- Piłką gramy i o piłce śpiewamy
II Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: NASZE PRZEDSZKOLE
- Rozmawiamy o przyjaźni
- Poznajemy przedszkolne pomieszczenia
- Kto pracuje w przedszkolu?
- W przedszkolu dobrze się bawię
- Urodzinowa tablica
III Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: JESTEM BEZPIECZNY
- Poznajemy odwagę
- Poznajemy zawód policjanta
- Wycieczka na skrzyżowanie
- Będę kierowcą
- Kolory sygnalizatora
IV Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: POMOCNA DŁOŃ
- Rozmawiamy o odwadze
- Jak dbać o bezpieczeństwo na drodze?
- Numer 112 znamy i go sami układamy
- Bezpieczne zabawy
- Będę strażakiem