Wędrowcy

IMG_6757

Wychowawca: mgr Dagmara Janczuk

 

WRZESIEŃ

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień I. Witamy po wakacjach!

– Cieszysz się czy niepokoisz?

– W naszej grupie

– Moje rzeczy, nasze rzeczy

– Kącik przyrodniczy

– Dobry początek

  • rozwijanie umiejętności określania podstawowych emocji, wdrażanie do odczuwania przynależności grupowej, stwarzanie możliwości do nabywania odwagi i wzmacniania pewności siebie przez zachęcanie do wypowiedzi na forum grupy
  • przypomnienie imion dzieci w grupie, rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych, zapoznanie z piosenką tematyczną, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych
  • doskonalenie rozumienia pojęć: osobiste i wspólne, kształtowanie umiejętności posługiwania się kolorami zgodnie z przyporządkowanym im znaczeniem, wyrabianie poczucia szanowania rzeczy i uczuć innych osób
  • poznawanie najbliższej przyrody i utrwalanie znajomości nazw jej elementów, kształtowanie zainteresowań przyrodniczych, stwarzanie okazji do odczuwania satysfakcji z obcowania z materiałem przyrodniczym
  • zabawy z muzyką, rozwijanie wrażliwości muzycznej, czerpanie przyjemności z zabaw ruchowo-muzycznych

 

Tydzień II. Wokół nas

– Czy znasz już kodeks naszej grupy?

– Poznajemy otoczenie i pracowników

– Nasze zabawki

– W łazience

– Kropy, kropki i kropeczki

  • ustalenie zasad grupowych, uwrażliwianie na potrzebę stosowania zasad grupowych i form grzecznościowych, kształtowanie odpowiedniej postawy wobec rówieśników
  • poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt
  • utrwalanie znajomości pojęć matematycznych dotyczących orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów względem innych, wspieranie w dobrym funkcjonowaniu w grupie
  • utrwalenie znajomości nazw przyborów higienicznych dostępnych w łazience, rozwijanie ciekawości poznawczej przez eksperymentowanie, wyrabianie nawyku mycia rąk
  • utrwalanie znajomości nazw kolorów, poszerzanie wiedzy na temat własnych możliwości i talentów, dostarczanie pozytywnych wrażeń przez wspólne obchodzenie Dnia Kropki

 

Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki

– Co lubię robić?

– Kto mi powie, co mam w głowie…

– Nasze kolekcje

– Nasi pupile

– Dzieciaki na medal!

  • zachęcanie do określania swoich ulubionych zajęć, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, nabywanie zdolności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami
  • rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, nabywanie akceptacji wyborów dokonywanych przez innych
  • kształtowanie umiejętności różnicowania elementów ze względu na jedną cechę, rozwijanie spostrzegawczości, zachęcanie do podejmowania wspólnych działań
  • wzbogacenie wiedzy o zwierzętach domowych, rozwijanie umiejętności dostrzegania i określania charakterystycznych cech i zachowań zwierząt, kształtowanie wrażliwości i empatii
  • kształtowanie wrażliwości słuchowej, doskonalenie szybkości reakcji na polecenia muzyczne, nabywanie uważności podczas słuchania poleceń kierowanych do grupy

 

Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy

– Czy to już jesień?

– Owocowy zawrót głowy

– Bezpieczny spacer

– Widzę, czuję, smakuję

– Jesień w sztuce

  • zapoznanie z oznakami jesieni, kształtowanie wrażliwości i umiejętności dostrzegania piękna otaczającego świata, pobudzanie do wykorzystywania środowiska przyrodniczego jako źródła przyjemności
  • poszerzanie zasobu słownictwa dotyczącego sadu i owoców, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, aranżowanie przyjemnych chwil związanych z kontaktem z owocami
  • zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi (przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa, nadjeżdżający pociąg, sygnalizacja świetlna dla pieszych), wdrażanie do określania strony lewej i strony prawej, uwrażliwianie na dbanie o własne bezpieczeństwo na drodze
  • wieloaspektowe zapoznanie z owocami (gruszką i jabłkiem), poszerzenie wiadomości na temat owoców i zdrowego odżywiania, kształtowanie zdrowych nawyków jedzeniowych
  • stwarzanie okazji do posługiwania się nazwami kolorów jesieni, naprowadzanie na dostrzeganie jesiennych akcentów w sztuce, kształtowanie reakcji na sygnały muzyczne, inspirowanie do aktywności twórczej

 

PIOSENKI

WIERSZ

GALERIA