Wędrowcy

Różowa i Fioletowa Liście Akwarela Pędzel Rodzina Dzień Matki Płaska Kartka

Wychowawca: mgr Julia Adamska-Karpińska

Konsultacje: środy w godz. od 15:05 do 16:05

LISTOPAD

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie pojęcia „wolność”;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • budowanie poczucia tożsamości narodowej,
  • zachęcanie do szanowania odmienności innych,
  • poznanie różnych rodzajów domów,
  • poszerzanie doświadczeń językowych,
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • ćwiczenie pamięci,
  • uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
  • poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
  • poznanie dźwięków o różnej wysokości,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • rozwijanie pamięci wzrokowej,
  • nauka racjonalnego gospodarowania klejem podczas wykonywania pracy plastycznej,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,
  • usystematyzowanie wiadomości na temat pojęcia „wolność”,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
  • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
  • poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,
  • rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,
  • nauka nazw wybranych kolorów w języku angielskim,
  • poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
  • rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
  • rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
  • doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej,
  • zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
  • rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,
  • poznanie wartości „kreatywności”,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • budzenie empatii,
  • poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4,
  • utrwalanie liczebników w języku angielskim,
  • budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
  • poznanie wybranych wiadomości na temat kotów,
  • kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej,
  • zachęcanie do pomagania sobie nawzajem podczas wykonywania zadań,
  • poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest kreatywność,
  • kształtowanie twórczej, aktywnej postawy,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • zachęcanie do aktywnego poznawania otaczającej rzeczywistości poprzez działania własne,
  • poznanie cech wiatru,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
  • tworzenie warunków do zdobywania nowych doświadczeń językowych,
  • zapoznanie z pojęciem „rytmu” w matematyce, 
  • zachęcanie do przestrzegania kodeksu grupy, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych,
  • poznanie różnych rodzajów deszczu i sposobów jego naśladowania,
  • zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,
  • poznanie wyglądu i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy w grupach podczas wykonywania pracy plastycznej i dzielenia się materiałami.

    TEMATYKA TYGODNIOWA:

 I Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Nasza mała ojczyzna

  1. Poznajemy wolość
  2. Moja okolica
  3. Niski i wysoki – porównujemy bloki
  4. Wysokie i niskie dźwięki
  5. Domowe sprzęty

  II Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Mój dom – Polska

  1. Rozmawiamy o wolności
  2. Warszawa stolicą Polski
  3. Różne oblicza Polski
  4. Jestem Polakiem!
  5. Symbole narodowe

   III Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Moje hobby

  1. Poznajemy kreatywność
  2. Nasi domowi ulubieńcy
  3. Dbamy o czworonożnych pupili
  4. Kocia muzyka
  5. Mam psa!

   IV Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: Ulubione zajęcia

  1. Rozmawiamy o kreatywności
  2. Sposoby na jesienną nudę
  3. Matematyczne zabawy z rytmem
  4. Deszczowa muzyka małego smyka
  5. Znane i nieznane instrumenty

KĄCIKI TEMATYCZNE:

Patriotyzm- Moja ojczyzna

Nasze hobby

PIOSENKI

WIERSZ

Kto Ty jesteś?

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie.

Autor: Władysław Bełza

GALERIA

PAŹDZIERNIK

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie wartości „pracowitości”,
  • rozwijanie funkcji komunikatywnej języka,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas układania puzzli i różnych zabaw,
  • zapoznanie z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni,
  • poszerzanie doświadczeń językowych,
  • ćwiczenie pamięci,
  • uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody,
  • poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  •  doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3,
  • prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń,
  • przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw,
  • poznanie nazw i wyglądu niektórych grzybów,
  • rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych,
  • motywowanie do samodzielnego wykonania pracy,
  • poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest pracowitość,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • rozwijanie pozytywnych cech charakteru (pracowitości),
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • motywowanie do czynnego udziału w zajęciach (rozmowach, zabawach),
  • poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów,
  • poszerzanie doświadczeń językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
  • poznawanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • rozwijanie ekspresji, wrażliwości i pamięci muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • wzbogacanie doświadczeń sensorycznych,
  • motywowanie do zdobywania samodzielnych doświadczeń,
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie nowej wartości „uprzejmości”,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • zachęcanie do bycia uprzejmym we wzajemnych relacjach,
  • poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie,
  • rozwijanie kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
  • wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu,
  • poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa),
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie możliwości własnego aparatu głosowego,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego,
  • poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych,
  • poszerzanie doświadczeń kulinarnych,
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców i warzyw,
  • poszerzanie wiadomości na temat uprzejmości,
  • rozwijanie pozytywnych cech charakteru (uprzejmość),
  • poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią,
  • rozwijanie poczucia jedności,
  • budowanie atmosfery życzliwości i otwartości,
  • poszerzenie wiadomości na temat warzyw i sposobu ich uprawy,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
  • uwrażliwienie na bogactwo otaczającego nas świata roślin,
  • poznawanie właściwości wybranego warzywa (ogórek kiszony),
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
  • poznanie budowy grzechotki i sposobu jej wykonania.

TEMATYKA TYGODNIOWA:

I Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT

  1. Poznajemy pracowitość
  2. Kolory jesieni
  3. Spacer wśród jesiennych drzew
  4. Jesienna muzyka
  5. Wesoły muchomorek

II Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: JESIENNA PRZYRODA

  1. Rozmawiamy o pracowitości
  2. Co zwierzęta robią jesienią?
  3. Zwierząt zapasy na zimowe czasy
  4. Dwa malutkie jeże
  5. Robimy jeża- kolczastego zwierza!

III Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: KOSZYK PANI JESIENI

  1. Poznajemy uprzejmość
  2. Jesień w sadzie
  3. Jabłonie i grusze
  4. Pac, gruszka!
  5. Owocowe przysmaki

IV Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: SKARBY JESIENI

  1. Rozmawiamy o uprzejmości
  2. Jesień w ogrodzie
  3. Warzywne układanki
  4. Ogórkowe smaki
  5. Warzywne grzechotki

KĄCIKI TEMATYCZNE:

Jesień w sadzie i ogrodzie

PIOSENKI

WIERSZ

,,Leniuszek”   Marlena Szeląg

Kto beztrosko gładzi brzuszek?
O, to właśnie jest Leniuszek!
Nic dziś robić mu się nie chce,
bo lenistwo wciąż go łechce.
Ciągle leży na kanapie,
ziewa, chrapie i wciąż sapie.
Bierz się, Leniu, do roboty,
bo inaczej masz kłopoty!
Tylko praca nas wzbogaca,
a lenistwo nie popłaca… 

 

GALERIA

WRZESIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół,
  • kształtowanie postawy przyjacielskiej, poznanie wartości przyjaźni,
  • budowanie przyjaznej atmosfery,
  • integracja grupy,
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
  • motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
  • motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych,
  • kształtowanie słuchu muzycznego,
  • wyrabianie pamięci,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
  • poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
  • wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół,
  • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
  • zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu,
  • poznanie roli pracowników przedszkola,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
  • wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie,
  • dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie,
  • rozwijanie zdolności teatralnych,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
  • kształtowanie pojęcia odwaga,
  • poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
  • poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
  • wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
  • poznanie roli tempa w utworze muzycznym,
  • kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej,
  • uwrażliwienie na bogactwo i piękno świata muzyki,
  • wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego,
  • poznanie sposobu barwienia wody za pomocą bibuły,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej od początku do końca,
  • poszerzanie wiedzy na temat wartości, jaką jest odwaga,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
  • utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
  • poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
  • wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
  • poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami,
  • utrwalenie wiedzy o ruchu drogowym,
  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • zachęcanie do wykonywania zadań plastycznych i do współpracy podczas zabaw.

 

TEMATYKA TYGODNIOWA:

I Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: W PRZEDSZKOLU

  1. Nasze znaczki
  2. Poznajemy przyjaźń
  3. Wakacyjne wspomnienia
  4. Klocki, misie, piłki na matematyczne wysiłki
  5. Piłką gramy i o piłce śpiewamy

II Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: NASZE PRZEDSZKOLE

  1. Rozmawiamy o przyjaźni
  2. Poznajemy przedszkolne pomieszczenia
  3. Kto pracuje w przedszkolu?
  4. W przedszkolu dobrze się bawię
  5. Urodzinowa tablica

III Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: JESTEM BEZPIECZNY

  1. Poznajemy odwagę
  2. Poznajemy zawód policjanta
  3. Wycieczka na skrzyżowanie
  4. Będę kierowcą
  5. Kolory sygnalizatora

IV Tydzień KRĄG TEMATYCZNY: POMOCNA DŁOŃ

  1. Rozmawiamy o odwadze
  2. Jak dbać o bezpieczeństwo na drodze?
  3. Numer 112 znamy i go sami układamy
  4. Bezpieczne zabawy
  5. Będę strażakiem

PIOSENKI

WIERSZ

GALERIA